Informacja o ponownym wykorzystaniu informacji sektora publicznego

PONOWNE WYKORZYSTYWANIE INFORMACJI SEKTORA PUBLICZNEGO

I. Ogólny opis

1.Informacja sektora publicznego – każda treść lub jej cześć niezależnie od sposobu utrwalenia (w postaci papierowej, elektronicznej, dźwiękowej, wizualnej lub audiowizualnej) będąca w posiadaniu podmiotów, które udostępniają lub przekazują tę informacje w celu ponownego wykorzystywania.

2.Ponowne wykorzystywanie – wykorzystywanie przez osoby fizyczne, osoby prawne i jednostki organizacyjne nieposiadające osobowości prawnej, zwane dalej „użytkownikami”, informacji sektora publicznego, w celach komercyjnych lub niekomercyjnych innych niż pierwotny publiczny cel, dla którego została wytworzona.

Prawo ponownego wykorzystywania przysługuje każdemu przez:

    • przekazanie na wniosek lub w innych trybach,
    • udostępnienie przez systemy informatyczny, Biuletyn Informacji Publicznej.

   Wniosek składamy, gdy informacja sektora publicznego:

    • nie została udostępniona w systemach teleinformatycznych,
    • będzie wykorzystywana na warunkach innych niż zostały dla tej informacji określone,
    • została udostępniona w sposób inny   i nie zostały określone warunki ponownego wykorzystywania albo nie poinformowano o braku takich warunków lub opłat,
    • została udostępniona lub przekazana na podstawie innych ustaw określających zasady i tryb dostępu do informacji będących informacjami sektora publicznego.

     3.Obowiązuje generalna reguła udostępniania informacji sektora publicznego w celu ich ponownego wykorzystywania bez ograniczeń warunkami i bezpłatnie. Jednakże w niektórych przypadkach realizacja wniosku wymaga nałożenia warunków lub ustalenia ewentualnych opłat w formie oferty.

     4. Informacje sektora publicznego zamieszczone w BIP Szkoły Podstawowej Nr 7 Specjalnej są udostępnianie na cele ponownego wykorzystywania bez ograniczeń warunkami i bezpłatnie.

    5. W przypadku udostępniania informacji sektora publicznego w celu jej ponownego wykorzystywania na wniosek ewentualne warunki lub wysokość opłat będą określane indywidualnie i przekazane wnioskodawcy w formie oferty.

   6.  Szkoła nie ponosi odpowiedzialności za dalsze udostępnianie informacji (przez podmioty powtórnie je wykorzystujące) z naruszeniem przepisów gwarantujących ich ochronę (np. danych osobowych, tajemnic ustawowo chronionych, prawa prywatności) jak również za informacje pozyskane w inny sposób albo z pominięciem wymaganej w danym przypadku procedury wnioskowej

II. Wymagane dokumenty

1.Wniosek w postaci papierowej lub elektronicznej, powinien zawierać co najmniej:

a)    nazwę podmiotu zobowiązanego,

b)    informacje o wnioskodawcy, w tym imię i nazwisko albo nazwę oraz adres umożliwiający dostarczenie odpowiedzi do wnioskodawcy albo pełnomocnika tego wnioskodawcy w sposób lub w formie wskazanych we wniosku,

c)    wskazanie informacji sektora publicznego, która będzie ponownie wykorzystywana, a jeżeli jest już udostępniona lub przekazana, warunki, na jakich ma być ponownie wykorzystywana, oraz źródło udostępnienia lub przekazania,

d)    wskazanie celu ponownego wykorzystywania (komercyjny albo niekomercyjny), w tym określenie rodzaju działalności, w której informacje sektora publicznego będą ponownie wykorzystywane, w szczególności wskazanie dóbr, produktów lub usług,

e)    wskazanie formy przygotowania informacji sektora publicznego, a w przypadku postaci elektronicznej także formatu danych,

f)     wskazanie sposobu przekazania informacji sektora publicznego, o ile nie została udostępniona lub przekazana w inny sposób, albo sposobu dostępu do informacji gromadzonych w systemie teleinformatycznym podmiotu zobowiązanego,

g)    wskazanie okresu, przez który podmiot zobowiązany będzie umożliwiał ponowne wykorzystywanie informacji sektora publicznego w sposób stały i bezpośredni w czasie rzeczywistym, nie dłuższym niż 12 miesięcy (gdy wniosek, dotyczy informacji gromadzonych i przechowywanych w systemie informatycznym).

2.Wypełniony formularz wniosku – załącznik 1.

3.Pełnomocnictwo - w przypadku ustanowienia pełnomocnika (oryginał lub urzędowo poświadczony odpis) wraz z dowodem uiszczenia stosownej opłaty.

 

 

 

 III. Sposób dostarczania dokumentów

  1. Wymagane dokumenty należy dostarczyć do urzędu na jeden z poniższych sposobów:

a)    przesłać drogą elektroniczną przy pomocy skrzynki kontaktowej ePUAP - o ile wnioskodawca posiada bezpieczny podpis elektroniczny weryfikowany kwalifikowanym certyfikatem lub podpis elektroniczny złożony z wykorzystaniem profilu zaufanego ePUAP.

b)    przesłać pocztą elektroniczną na adres szkoły.

c)    przesłać pocztą tradycyjną (dla celów dowodowych zaleca się przesłanie listem poleconym).

d)    złożyć bezpośrednio w szkole w godzinach jej pracy.

  1. W przypadku niespełnienia warunków formalnych wniosku wzywa się wnioskodawcę do uzupełnienia braków, wraz z pouczeniem, że ich nieusunięcie w terminie 7 dni od dnia otrzymania wezwania spowoduje pozostawienie wniosku bez rozpoznania.
    1. Przesyłając wniosek:

a)     pocztą tradycyjną należy go wysłać na adres:  Szkoła Podstawowa Nr   7 Specjalna    ul. Szkolna 5 ,  40-006 Katowice.

b)    pocztą elektroniczną na adres:  sekretariat@sps7katowice.pl (lecz pisma skierowane na wskazany adres poczty elektronicznej traktuje się jako przesyłki złożone w trybie niewymagającym potwierdzenia wniesienia)

  1. Wniosek  można również złożyć  osobiście w  sekretariacie szkoły ( I piętro budynku głównego) w godzinach  obsługi klientów   tj. od 7:30-15:00

 

 


 

IV. Opłaty

  1. Opłatę można nałożyć, jeżeli przygotowanie lub przekazanie informacji w sposób lub w formie wskazanych we wniosku wymaga poniesienia dodatkowych kosztów.

    Przy ustalaniu opłat uwzględnia się:

a)    koszty przygotowania lub przekazania informacji w określony sposób i w określonej formie,

b)    inne czynniki, które będą brane pod uwagę przy rozpatrywaniu nietypowych wniosków, które mogą mieć wpływ m.in. na  koszt lub czas przygotowania lub przekazania informacji,

c)    koszty wynikające z dostosowania systemu teleinformatycznego oraz warunków technicznych i organizacyjnych do realizacji wniosku (dotyczy tylko ponownego wykorzystywania w sposób stały i bezpośredni w czasie rzeczywistym informacji sektora publicznego gromadzonych i przechowywanych w systemie informatycznym).

  1. Łączna wysokość opłaty nie może przekroczyć sumy kosztów poniesionych bezpośrednio w celu przygotowania lub przekazania informacji sektora publicznego w celu ponownego wykorzystywania w określony sposób i w określonej formie.
  2. Na żądanie wnioskodawcy wskazuje się sposób obliczenia opłaty za ponowne wykorzystywanie w odniesieniu do złożonego wniosku.
  1. Oferta:

a)    podmiot zobowiązany przedstawia ofertę zawierającą warunki ponownego wykorzystywania, a także wysokość opłat za ponowne wykorzystywanie informacji publicznej nałożonych w związku z wnioskiem wymagającym poniesienia dodatkowych kosztów.

b)    wnioskodawca po otrzymaniu oferty może w terminie 14 dni od dnia otrzymania oferty złożyć sprzeciw z powodu naruszenia przepisów ustawy albo zawiadomić podmiot zobowiązany o przyjęciu oferty.

  1. Brak zawiadomienia o przyjęciu oferty w terminie 14 dni do dnia otrzymania jest równoznaczny z wycofaniem wniosku o ponowne wykorzystywanie informacji sektora publicznego.

 Po przyjęciu oferty określoną w niej kwotę należy wpłacić na konto
31 1020 2313 0000 3002 0573 3003

 


V. Terminy i sposób załatwienia sprawy

  1. Wniosek rozpatruje się bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania wniosku.
  2. Jeżeli wniosek nie może zostać rozpatrzony w terminie 14 dni, podmiot zobowiązany zawiadamia w tym terminie wnioskodawcę o przyczynach opóźnienia oraz terminie, w jakim rozpatrzy wniosek, nie dłuższym jednak niż 2 miesiące od daty złożenia tego wniosku.   
  3. Sposoby rozpatrzenia wniosku:

a)    bezwarunkowe i bezpłatne przekazanie informacji w celu ponownego wykorzystywania,

b)    poinformowanie o braku warunków czy opłat w przypadku posiadania przez wnioskodawcę informacji sektora publicznego,

c)    poinformowanie, że wytworzenie żądanych informacji nie należy do zakresu zadań publicznych podmiotu,

d)    przedstawienie oferty zawierającej warunki ponownego wykorzystywania, czy wysokość opłat,

e)    odmowa ponownego wykorzystywania informacji sektora publicznego w formie decyzji administracyjnej gdy:

  • dostęp do informacji sektora publicznego został ustawowo ograniczony lub ponowne wykorzystywanie informacji sektora publicznego naruszy prawa własności intelektualnej przysługujące osobom trzecim,
  • opracowywanie, a w szczególności przetworzenie informacji sektora publicznego w celu jej ponownego wykorzystywania oraz dostarczanie z nich wyciągów, spowoduje konieczność podjęcia nieproporcjonalnych działań przekraczających proste czynności.
  1. Dokument może być odebrany przez Wnioskodawcę:

a)    drogą elektroniczną poprzez skrzynkę kontaktową e-pup.

b)    drogą elektroniczną poprzez pocztę elektroniczną.

c)    poprzez pocztę tradycyjną.

d)    osobiście w sekretariacie szkoły..

  1. O formie odbioru decyduje Wnioskodawca w formularzu wniosku.

 

VI. Informacje na temat przebiegu sprawy

  1.  Wszelkie informacje na temat przebiegu sprawy można uzyskać kontaktując się ze szkołą.
  2. Informacje można uzyskać również telefonicznie.

 

VII. Podstawa prawna

Ustawa z dnia 25 lutego 2016 r. o ponownym wykorzystywaniu informacji sektora publicznego (Dz. U. z 2016 r. poz.352 z późn. zm.).

 

VIII. Przetwarzanie danych osobowych

KLAUZULA INFORMACYJNA

Zgodnie z art.13 ust 1 i ust 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) zwanego dalej RODO informuję, że:

 

  1. Administratorem przekazanych danych jest Szkoła Podstawowa nr 7 Specjalna z siedzibą w Katowicach, przy ul. Szkolnej 5, e-mail: sekretariat@sps7katowice.pl
  2. Dyrektor Szkoły Podstawowej Nr 7 Specjalnej w Katowicach wyznaczył inspektora ochrony danych, e-mail: michal.szumlas@sps7katowice.pl
  3. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w celu realizacji obowiązku prawnego ciążącego na administratorze ( art.6 ust 1 lit c RODO ) wynikającego z następujących przepisów:

a)         ustawy z dnia 25 lutego 2016 roku o ponownym wykorzystywaniu informacji sektora publicznego,

b)         rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 roku w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych .

  1. odbiorcami Pani/Pana danych osobowych mogą być organy lub podmioty, działające w oparciu o powszechnie obowiązujące przepisy prawa. Pani/Pana dane osobowe mogą zostać powierzone podmiotom wspierającym bieżącą działalność Administratora, z którymi Administrator zawarł umowy powierzenia przetwarzania danych, zgodnie z art. 28 Rozporządzenia 2016/679;
    1. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane przez okres co najmniej 5 lat (licząc od następnego roku po złożeniu wniosku)
    2. posiada Pani/Pan:

-        prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących, zgodnie z art. 15 Rozporządzenia 2016/679,

-        prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych, zgodnie z art. 16 Rozporządzenia 2016/679,

-        prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych, zgodnie art. 18 Rozporządzenie 2016/679, jednakże z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 Rozporządzenia 2016/679,

-        prawo do usunięcia danych osobowych, zgodnie z art. 17 Rozporządzenia 2016/679, w zakresie danych na które wyraziła/wyraził Pani/Pan zgodę,

-        prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, jeżeli uzna Pani/Pan, że dane przetwarzane są w sposób niezgodny z obowiązującym prawem;

-        prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem w odniesieniu do danych przetwarzanych na podstawie udzielonej przez Panią/Pana zgody, w oparciu o art. 6 ust. 1 lit. a;

  1. Jednocześnie nie przysługuje Pani/Panu prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, z uwagi na fakt, że podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. a Rozporządzenia 2016/679, w zakresie przetwarzania danych objętego zgodą oraz art. 6 ust. 1 lit. c Rozporządzenia 2016/679, w zakresie przetwarzania danych wynikającego z wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze, a także prawo do przenoszenia danych w zakresie przetwarzania danych objętego zgodą, z uwagi na fakt, iż dane nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany;
    1. Podanie przez Panią/Pana danych niezbędnych do realizacji złożonego wniosku wynika z ustawy z  dnia 25 lutego 2016 roku o ponownym wykorzystywaniu informacji sektora publicznego i jest obligatoryjne. W przypadku postępowania zmierzającego do wydania decyzji administracyjnej zostanie Pani/Pan poinformowany o konieczności uzupełnienia danych.
    2. Pani/Pana dane nie będą przetwarzane do zautomatyzowanego podejmowania decyzji, w tym profilowania, o którym mowa w art. 22 RODO.

 

Rejestr zmian

Data wytworzenia dokumentu: 24-09-2019
Osoba odpowiedzialna za treść dokumentu: Małgorzata Gondek
Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 24 września 2019 12:27
Dokument wprowadzony do BIP przez: Michał Szumlas
Ilość wyświetleń: 259
24 września 2019 12:33 (Michał Szumlas) - Zmiana treści zakładki.
24 września 2019 12:29 (Michał Szumlas) - Zmiana treści zakładki.
24 września 2019 12:27 (Michał Szumlas) - Dodanie nowej zakładki.